Eestikeelne Piibel 1997
3Galaatlaste mõistmatusest Oh mõistmatud galaatlased, kes on teid ära sõnunud, teid, kellesilme ette Jeesus Kristus oli joonistatud ristilööduna?
Ma tahan teie käest teada ainult seda, kas te saite Vaimu Seaduse
tegude tõttu või ususõnumi kuulamise tõttu.
Kas te olete nii mõistmatud? Te alustasite Vaimus, kas tahate
nüüd lõpetada lihas?
Kas te olete ilmaasjata nii palju kogenud? Kui see iialgi
võiks olla ilmaasjata!
See, kes nüüd annab teile Vaimu ja laseb imevägedel tegutseda teie
sees, kas ta teeb seda Seaduse tegude või ususõnumi kuulamise tõttu?
Aabrahami usust ja õnnistuse tõotusest Nii nagu „Aabraham uskus Jumalat ja see arvestati talle
õiguseks”,
nii mõistate teie, et need, kes on usust, on Aabrahami lapsed.
Kuna aga Pühakiri nägi ette, et Jumal teeb paganad õigeks
usust, siis ta kuulutas ette Aabrahamile rõõmusõnumit: „Sinus
õnnistatakse kõiki paganaid.”
Nõnda siis õnnistatakse neid, kes on usust, koos uskliku Aabrahamiga.
Kuid kõik need, kes rajavad end Seaduse tegudele, on
needuse all, sest on kirjutatud: „Neetud on igaüks, kes ei
püsi kõiges, mis on kirjutatud Seaduse raamatusse, et ta seda
täidaks.”
Et aga Seaduse kaudu ei saa ükski õigeks Jumala ees, on
ilmne, sest usust õige jääb elama.
Aga Seadus ei ole usust, vaid „kes seda täidab, jääb elama selle
kaudu”.
Ent Kristus on meid Seaduse needusest lahti ostnud, kui ta sai
needuse meie eest - sest on kirjutatud: „Neetud on igaüks, kes
puu küljes ripub” -,
selleks et Aabrahami õnnistus saaks paganatele osaks Kristuses
Jeesuses ja et me tõotatud Vaimu saaksime usu kaudu.
Vennad, ma toon inimliku näite. Teatavasti ei saa inimese
tehtud testamenti keegi tühistada ega sellele midagi
juurde lisada.
Aga tõotused on antud Aabrahamile ja tema soole. Ei öelda:
„Ja sinu sugudele”, otsekui paljude kohta, vaid nagu ühe kohta:
„Ja sinu soole”, kes on Kristus.
Ma ütlen seda: Jumala poolt varem tehtud testamenti
ei saa nelisada kolmkümmend aastat hiljem antud Seadus muuta kehtetuks,
nii et see tühistaks tõotuse.
Sest kui pärand tuleks Seaduse alusel, siis see ei tuleks enam
tõotuse alusel; Jumal on aga Aabrahamile armu osutanud tõotusega.
Seaduse otstarve Milleks siis Seadus? See on üleastumiste pärast juurde lisatud,
kuni tuleb sugu, kelle kohta oli antud tõotus, ja see on seatud
inglite kaudu vahendaja käe läbi.
Üksainus ei vaja vahendajat, Jumal on ju üks.
Kas Seadus on siis Jumala tõotuse vastu? Ei mingil juhul! Sest
vaid siis, kui oleks antud seadus, mis suudab teha elavaks, tuleks
õigus tõepoolest seadusest.
Kuid Pühakiri on kõik oleva allutanud patule, et tõotus
antaks neile, kes usuvad, usust Jeesusesse Kristusesse.
Aga enne usu tulekut me olime Seaduse valve alla suletud kuni
usu ilmumiseni tulevikus.
Nõnda siis on Seadus olnud meie kasvatajaks Kristuse poole, et
me saaksime õigeks usust.
Aga et usk on tulnud, siis me ei ole enam kasvataja meelevalla all.
Nüüd te olete kõik usu kaudu Jumala lapsed Kristuses Jeesuses,
sest kõik, kes te olete Kristusesse ristitud, olete
Kristusega rõivastatud.
Ei ole siin juuti ega kreeklast, ei ole siin orja ega vaba, ei
ole siin meest ega naist, sest te kõik olete üks Kristuses Jeesuses.
Kui te olete aga Kristuse päralt, siis te olete järelikult
Aabrahami sugu ja pärijad tõotuse järgi.