Piibel.NET
Pauluse kiri roomlasteleRooma
 
Eestikeelne Piibel 1739
3Mis kasso Juda-rahwal on, mis ep olle pagganattel; siiski on mollemad sündimisse polest ühhesuggused pattused; Keik sawad armust öigeks usso läbbi. Mis on siis Juda-mehhel ennam? ehk mis kassoonümberleikamissest?
Jah onpaljo keikipiddi; sestse onkui se üllemassi, etJummala sanna nende kätte on ustud.
Agga missest on, et monningad ep olle usknud? kas nende uskmatta südda peaks Jummala usko tühjaks teggema?
Ei paigast mitte; waid Jummal olgo tössine, agga keik innimessed wallelikkud, nenda kui kirjotud on, et sind peab öigeks moistetama sinno sannade sees , jaetsa woidad, kui sinno peäle kohhut moistetakse.
Agga kui meie üllekohhus Jummala öigust wälja näitab, mis peame meie ütlema? ons Jummal üllekohtune, kui ta meie peäle wihha sadab? (ma rägin innimesse wisil.)
Ei mitte; kuida Jummal muido ma-ilma peäle woib kohhut moista?
Sest kui Jummala tödde minno walle läbbi on üllemaks läinud temma auuks, mis siis weel minno kui ühhe pattuse peäle kohhut moistetakse?
Ja eksmeie ei peaksmitteenneminne nenda teggema(kui meid teotakse, ja kui monned räkiwad, et meie peame ütlema:) tehkem kurja, et hea sest woiks tulla, kelle nuhtlus öigusse järrel on.
Mis siis? kas meie olleme parremad? ei paigastki; sest meie olleme enne selgeste töeks teinud, et ni hästi keik Juda- kui Kreka-rahwas patto al on.
Nenda kui kirjotud on: ei olle,kesöigeon, ei ühteainustki.
Ep olle sedda, kes moistab: polle sedda, kes Jummalat öiete otsib.
Nemmad on keik körwale läinud, nem̃ad on ühtlase kolwatumaks sanud, ei olle sedda, kes head teeb, ei olle ühteainustki.
Nende kurk on üks lahti haud, omma keeltega räkiwad nemmad kawwalust; wihhasematte maddude kihwt on nende mokkade al.
Nende su on täis sajatamist, ja kibbedaid sanno.
Nende jallad on nobbedad werd ärrawallama.
Ahhastaminne ja waewaminne on nende tede peäl.
Ja rahho teed ep olle nemmad tunnud.
Ei olle Jum̃ala kartust nende silmade ees.
Agga meie teame, et, mis ial käsk ütleb,seddarägib se neile, kes kässo alon, et igga su peab sama kinni sulgetud, ja keik ma-ilm piddi Jummalaeessü-allune ollema.
Sepärrast et kässo teggudest ükski lihha ei moisteta temma ees öigeks; sest kässo läbbitullebpatto tundminne.
Agga nüüd on ilma kässota Jummalaöigus awwalikkuks sanud, mis käsk ja prohwetid tunnistawad.
Agga Jummala öigussaab awwalikkuksJesusse Kristusse usso läbbi keikile, ja keikide peäle, kes uskwad: sestsiinep olleühtegiwahhet.
Sest keik on patto teinud, ja on Jummala auust ilma.
Ja neid moistetakse temma armust öigeks ilma, se ärralunnastamisse läbbi, mis KRISTUSSE JESUSSE sees on.
Kedda Jummal on enne seädnud leppitamisse kaneks usso läbbi temma werres, omma öigusse üllesnäitmisseks, et temma need pattud, mis enne ollid sündinud, ja mis Jummal sallis, ei arwand süüks,
Omma öigusse üllesnäitmisseks nüüd sel aial, et temma isse öige on, ja öigeks teeb sedda, kes Jesusse ussuston.
Kus nüüd on kiitleminne? se on otsas; Missugguse kässo läbbi?kasteggudekässo läbbi? ei mitte, waid usso kässo läbbi.
Sepärrast arwame meie, et innimenne öigeks saab usso läbbi, ilma kässo teggusitta.
WoionJummal ükspäinis Juda-rahwaJummal? eksta ei olleka pagganatteJummal? töesttemma onka pagganatteJummal.
Sest et üksainus Jummalon, kes öigeks teeb usso seest sedda, kesonümberleikatud, kes öigeks teeb usso läbbi sedda, kes on ümberleikamatta.
Kas meie siis käsko tühjaks teme usso läbbi? Ei mitte, waid meie kinnitame käsko.