Piibel.NET
Pauluse kiri roomlasteleRooma
 
Eestikeelne Piibel 1739
2Juda-rahwas on om̃a sündimisse polest ni hästi pattused, kui pagganad, et nemmad kül Mosesse kässust ja ümberleikamissest kiitlewad. Sepärrast, oh innimenne! ei woi sa ennast mitte wabbandada, kes sa ial kohhut moistad; sest mis asja sees sinna teise peäle kohhut moistad, moistad sa isseennast hukka; sest sinna teed seddasamma, kes sateiste peälekohhut moistad.
Ja meie teame, et Jummala kohhus on tössine nende peäle, kes nisuggust tewad.
Agga, oh innimenne! kes sinna kohhut moistad nende peäle, kes nisuggust tewad, ja teed ka seddasamma, mötled sa sedda, et sa Jummala kohtust peäsed?
Woi pölgad sa temma heldusse, ja kannatusse, ja pitka mele rikkust? eks sa ei tea, et Jummala heldus sind mele-parrandamisse pole sadab?
Agga sinna koggud isseennesele omma kangusse ja pattupöörmatta süddamega wihha otsekui warrandust, sel wihha ja Jummala öige kohto ilmutamisse päwal,
Kes iggaühhele maksab temma teggude järrele.
Kül neile iggawest ello, kes head tehhes kannatussega au, ja kitust, ja hukkaminnemattaönneotsiwad.
Agga kanget hirmo ja wihha neile, kes riakadon, ja töesannaei kule, agga wotwad üllekohto sanna kuulda;
Willetsus ja ahhastustullebiggaühhe innimesse hinge peäle, kes kurja teeb, ni hästi Juda-mehhepeäleessite,kuika Kreka-mehhepeäle.
Agga au, ja kitus, ja rahhosaabiggaühhele, kes head teeb, ni hästi Juda-mehhele essite,kuika Kreka-mehhele,
Sest Jummal ei pea ennam luggu ühhest innimessest kui teisest.
Sest kes ial ilma kässota on patto teinud, need peawad ka ilma kässota hukkamiñema: ja kes ial kässo al on patto teinud, nende peäle peabkakässo läbbi kohhut moistetama.
(Sest Jummala ees ep olle öiged need kässo kuuljad, waid neid kässo teggiaid peab öigeks moistetama.
Sest kui pagganad, kennel ep olle käsko, isseennesest kässoteudtewad, needsinnatsed, kennel ep olle käsko, on isseennesele kässuks,
Sest nemmad näitwad ülles, et se kässo teggoonkirjotud nende süddame sisse, sest et nende süddame tunnistusseddaka tunnistab, janendemötted issekeskes enneste peäle kaebawad, ehk enneste eest kostwad.)
Sel päwal, kui Jummal innimeste sallaja tö peäle Jesusse Kristusse läbbi kohhut moistab minno armo-öppetusse järrele.
Wata, sind nimmetakse Juda-mehheks, ja sa lodad kässo peäle, ja kiitled Jummalast,
Ja tunnedtemmatahtmist, ja et sa käskus olled öppetud, katsud sinna, mis ei sünni ühtekässoga.
Ja arwad isseeñast ollewad söggedatte juhhataja, nende walgusse, kesonpimmedusses,
Rummalatte juhhataja, wäetimatte öppetaja, kellel on tundmisse ja töeöppetussenäggo kässo-öppetusses.
Kes sinna nüüd teist öppetad, eks sa isseennast ei öppeta? kes sa kulutad,etei pea warrastama, eks saisseei warrasta?
Kes sa ütled,etei pea abbiello ärrarikkuma, eks sa abbiello ärra ei rikku? sul on hirm woöraste jum̃alatte eest, eks saisseei risu pühha asjo?
Kes sa kässust kiitled, eks saisseei teota Jummalat kässo ülleastmisse läbbi?
Sest Jum̃ala nimmi laidetakse teie pärrast pagganatte seas, nenda kui kirjotud on.
Sest se ümberleikaminne sadab kül kasso, kui sa kässo järrele teed; agga kui sa olled kässo ülleastja, siis on sinno ümberleikaminne eestnahhaks sanud.
Kui nüüd se ümberleikamatta kässo öigussed peab, eks siis temma eestnahk ei pea ümberleikamisseks arwatama?
Ja eks siis se,kessündimisse polest ümberleikamattaon, ja käsko täieste peab, sinno peäle kohhut ei moista, kes sinna kirjatähhe ja ümberleikamisse jures kässo ülleastjaolled.
Sest se ep olle Juda-mees, kes wäljaspiddiJuda-meeson; egga seep olleümberleikaminne, mis wäljaspiddi lihhassünnib.
Waid seonJuda-mees, kes seestpiddion, ja süddame ümberleikaminne waimus, ei mitte kirjatähtes,se on öige ümberleikaminne:selleJuda-mehhekitus ep olle mitte innimestest, waid Jummalast.